DIARI DEL BLOC

23/10/2014

Primerament, vam crear el nostre correu de Gmail. Per a aquest pas no vam tenir cap problema, ja que tots sabem com s'ha de crear una compta de correu electrònic i el nom, per tal de no complicar-nos, vam tenir molt clar que seria temps i clima.
A l'hora de crear el bloc, ens va ser fàcil gràcies a les indicacions donades a classe i l'exemple que es va realitzar, ja que un grup de la nostra classe el van crear. També vam poder afegir els apartats correctament.
En canvi, les dificultats se'ns van presentar en el moment de posar el títol de manera problemàtica, ja que podíem enfocar-ho de diverses maneres i tractar diferents temes dins del principal escollit, el canvi climàtic.
Finalment, vam prendre la decisió de tractar el tema principal des d'una comparació del que viuen ells amb el que van viure les seus avis.
Seguidament vam afegir la llista de blocs i redactar dos tipus d'objectius: els creats per nosaltres i els extrets del Currículum d'Educació Primària.

7/10/2014

Seguint les indicacions del calendari de creació del bloc, ara ens tocava avaluar el disseny de 4 blocs de companys de classe. L'objectiu d'aquesta pretenia ser avaluat pels nostres companys per després corregir les errades i d'aquesta manera millorar el nostre bloc.
La manera de presentar l'avaluació als companys, era en forma de comentari a l'última entrada de la plana principal del diari del bloc, seguint uns criteris presentats pel professor. 

4/12/2014

Al conèixer la premissa del professor de seguir endavant amb la creació del bloc, concretament la de fer el dossier informatiu, ens vam reunir aquest dia. Vam pensar en que centraríem el bloc, és a dir, cap a on l’orientaríem, i arrel d'aquí buscar la informació necessària. Ens vam distribuir les tasques de recerca, i cadascú l'aportaria per ta de construir el dossier informatiu. 

14/12/2014

Després d'una avaluació inicial per part del docent, on ens presentava carències del nostre bloc, ens vàrem reunir tots els membres del grup per pensar millores aplicables a la nostra pàgina. El mètode triat per la recerca d'aquestes va ser una pluja d'idees, les vam anotar totes i vam triar les dues millors de cada apartat a millorar. Les aportacions escollides les presentaríem el dia següent a classe, dia dedicat a petites tutories grupals.

15/12/2014


Ens vam ajuntar per grups a classe i vam debatre juntament amb el docent les solucions aportades. Després de vist i plau per part del professor, hem seguit endavant amb aquestes i les aplicat. 

08/01/2015

Al tornar a la rutina a la universitat, vam posar al dia el nostre bloc ja que no vam tenir l'oportunitat de trobar-nos tots plegats. Vam ampliar el dossier informatiu, vam afegint informacions i links. Vam afegir opinions a favor i en contra. Em tingut problemes per tal de poder trobar-nos tots junts alhora de donar contingut i forma al bloc ja que a causa de que estem a finals de semestre la feina d'altres matèries ens treia temps material. També esmentar la dificultat d'algun dels membres per temes laborals i familiars.

14/01/2015

Vam donar forma estètica al bloc i vam revisar la informació del dossier informatiu per tal que fos correcte i coherent.
Va haver algun petit desacord per l'ordre informatiu que presentava el nostre bloc, però dialogant vam arribar a una conclusió comuna. Juntament amb això va haver un petit error cooperatiu perquè el repartiment de les tasques no va quedar clara però el mateix dia ho vam solucionar amb la reorganització i eficàcia.


16/01/2015

Creació de dossier informatiu visualitzable online i descarregable.

22/01/2015

Ens trobem a una aula d'informàtica de la universitat per tal de realitzar la coavaluació i elaboració de la rúbrica per avaluar els blocs dels nostres companys del grup classe.

2 comentaris:

  1. Comentari fent referència al Dossier Informatiu:
    Bona tarda, som els membres del bloc Perilla la Democràcia?
    Ens sembla molt correcte la manera en com esteu enfocant el vostre bloc, gran part del canvi climàtic és conseqüència de l’acció humana i és per això que tothom n’hauria de ser conscient i intentar aportar el seu gra de sorra. En el Dossier Informatiu expliqueu que estudiareu les diferències entre el temps i el clima durant uns anys, és una molt bona manera de poder observar aquests canvis i de crear prediccions futures. Els alumnes prendran consciència de la importància de tractar bé el medi que ens envolta ja que en un futur ens acabarà afectant cada vegada més si tots plegats no canviem la nostre forma d’actuar.
    Així doncs bona feina, anirem visitant el vostre bloc ja que ens sembla molt interessant.

    ResponElimina
  2. Hola companys/es,

    Segons l'elaboració de la nostra rúbrica d'avaluació, l'estructura del bloc conté totes les entrades pertinents. Pel que fa el format del bloc, és clar i entenedor. Tanmateix, el títol no està problematitzat però té cohesió amb el tema tractat.
    Per altre banda, el diari és correcte, té moltes entrades i expliqueu progressivament el que heu fet. Molt bé!!!
    El dossier té una certa inclinació a format treball i és poc atractiu, tot i això està ben elaborat.
    Referent a les activitats, hi ha una activitat d'idees prèvies, són progressives, motivadores i són aplicables a l'aula.

    Finalment, hi ha la rúbrica per avaluar els companys però no n'hi ha per avaluar al nen.

    Creiem que aquesta unitat fa un treball reflexiu i pot canviar la visió dels nens envers la visualització del món.

    La nostra nota referent al vostre bloc és de 21/28 que equival a un 7,5.

    Fins aviat!

    ResponElimina