OBJECTIUS

  1. Comparar i analitzar imatges i gràfiques d'èpoques passades amb les del present, per exemple, de les temperatures, la contaminació, el nivell del mar,...
  2.  Tenir consciència de la greu problemàtica que genera el canvi climàtic en tots els nivells i apropar-ho a la vida quotidiana dels infants.
  3.  Conèixer com afecta la contaminació en el canvi climàtic.
  4.  Treballar de manera cooperativa i democràtica amb el grup de treball.
  5.  El·laborar diferents propostes de millora, per ajudar a pal·liar el problema.
  6. Debatre respectant els companys i els diferents punts de vista, el torn de paraula, etc.
  7. Conèixer de manera eficaç alguns conceptes relacionats amb el medi ambient i el canvi climàtic. 
  8. Prendre consciència de la importància dels nostres actes.
  9. Conèixer la realitat del canvi climàtic tenint en compte els aspectes negatius però sense deixar de banda l'optimisme de poder millorar. 
  10. Participar activament en disminuir el canvi climàtic.  

OBJECTIUS DEL CURRÍCULUM DE SOCIALS
1. Plantejar-se, identificar i resoldre interrogants i problemes relacionats amb fenomens i elements significatius de l’ entorn natural, social i cultural, utilitzant estratègies de cerca i tractament de la informació, i analitzar els resultats i plantejar solucions alternatives als problemes.

2. Utilitzar diversos llenguatges per expressar i comunicar els continguts de l’àrea de forma personal i creativa, seleccionar i interpretar dades expressades per mitjà de codis diversos (lingüístics,  umèrics, gràfics) i reflexionar sobre el propi procés d' aprenentatge.

4. Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.

6. Identificar l’especificitat dels éssers humans i analitzar i valorar críticament la intervenció humana en el medi i el seu impacte al llarg del temps, adoptant compromisos individuals i col·lectius d’actuació en la protecció i millora del medi ambient i del patrimoni cultural.

7. Reconèixer en el medi natural, social i cultural els canvis i les continuïtats relacionats amb el pas del temps, comprendre algunes relacions de successió i simultaneïtat, de cronologia i de durada, i aplicar aquests coneixements en la interpretació del present, la comprensió del passat i en la construcció del futur.

10. Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, com a eines per obtenir informacions i com a instruments per aprendre i compartir
coneixements.

11. Utilitzar la llengua com a eina per construir coneixement, per comunicar-lo i per compartir-lo amb els altres, a partir del desenvolupament de les competències comunicatives pròpies de l’àrea (descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació).

12. Participar en l’elaboració, realització i avaluació de projectes relacionats amb aspectes rellevants de l’entorn natural, social i cultural, amb la conservació del medi ambient i del patrimoni i amb accions solidàries i de justícia social

   
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA


1. Dossier Informatiu
2. Objectius
3. Continguts
4. Activitats
5. Avaluació



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada