- Comparar i analitzar imatges i gràfiques d'èpoques passades amb les del present, per exemple, de les temperatures, la contaminació, el nivell del mar,...
- Tenir consciència de la greu problemàtica que genera el canvi climàtic en tots els nivells i apropar-ho a la vida quotidiana dels infants.
- Conèixer com afecta la contaminació en el canvi climàtic.
- Treballar de manera cooperativa i democràtica amb el grup de treball.
- El·laborar diferents propostes de millora, per ajudar a pal·liar el problema.
- Debatre respectant els companys i els diferents punts de vista, el torn de paraula, etc.
- Conèixer de manera eficaç alguns conceptes relacionats amb el medi ambient i el canvi climàtic.
- Prendre consciència de la importància dels nostres actes.
- Conèixer la realitat del canvi climàtic tenint en compte els aspectes negatius però sense deixar de banda l'optimisme de poder millorar.
- Participar activament en disminuir el canvi climàtic.
OBJECTIUS DEL CURRÍCULUM DE SOCIALS
1. Plantejar-se, identificar i resoldre interrogants i problemes relacionats amb fenomens i elements significatius de l’ entorn natural, social i cultural, utilitzant estratègies de cerca i tractament de la informació, i analitzar els resultats i plantejar solucions alternatives als problemes.
2. Utilitzar diversos llenguatges per expressar i comunicar els continguts de l’àrea de forma personal i creativa, seleccionar i interpretar dades expressades per mitjà de codis diversos (lingüístics, umèrics, gràfics) i reflexionar sobre el propi procés d' aprenentatge.
4. Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.
6. Identificar l’especificitat dels éssers humans i analitzar i valorar críticament la intervenció humana en el medi i el seu impacte al llarg del temps, adoptant compromisos individuals i col·lectius d’actuació en la protecció i millora del medi ambient i del patrimoni cultural.
7. Reconèixer en el medi natural, social i cultural els canvis i les continuïtats relacionats amb el pas del temps, comprendre algunes relacions de successió i simultaneïtat, de cronologia i de durada, i aplicar aquests coneixements en la interpretació del present, la comprensió del passat i en la construcció del futur.
10. Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, com a eines per obtenir informacions i com a instruments per aprendre i compartir
coneixements.
11. Utilitzar la llengua com a eina per construir coneixement, per comunicar-lo i per compartir-lo amb els altres, a partir del desenvolupament de les competències comunicatives pròpies de l’àrea (descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació).
12. Participar en l’elaboració, realització i avaluació de projectes relacionats amb aspectes rellevants de l’entorn natural, social i cultural, amb la conservació del medi ambient i del patrimoni i amb accions solidàries i de justícia social
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA
1. Dossier Informatiu
2. Objectius
3. Continguts
4. Activitats
5. Avaluació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada